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    (最終更新日:2020-06-17 17:36:08)
  バイセ ゼー マリアン
  BEISE-ZEE Marian
   所属   立命館アジア太平洋大学 国際経営学部
   職種   教授
■ 学歴
1. 2001/05 Technical University of Berlin Business and Economics Faculty 博士課程修了 PhD
2. 1994/04 Technical University of Berlin School of Business and Economics Industrial Engineering 修士課程修了 Dipl.-Ing
■ 職歴
1. 2012/04~ Ritsumeikan Asian Pacific University Graduate School of Management Professor
2. 2006/01~2012/03 Asian Institute of Technology (AIT) Associate Professor
3. 2005/06~2005/12 City University of Hong Kong
4. 2003/05~2004/12 Kobe University Research Institute for Economics and Business
5. 1994/05~2003/04 Center for European Economic Research (ZEW) Mannheim Germany Researcher
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■ メッセージ
学部生へのメッセージ:コースの中心はプロジェクトです。私は学生の多様性と創造性を歓迎します。経営知識は暗記学習ではなく、定説に異を唱えることによって培われるものです。大学院生へのメッセージ:「現場」ではなかなか学ぶことのできない経営知識を身に付けられるよう、プロフェッショナルな環境を教室内で作り出すことに努めます。
■ 研究内容
Discrete Choice Analysis
Brand value
Customer perception of online reviews
■ 現在の専門分野
Business Administration, Economic Statistics, Commerce (キーワード:Service Management, Innovation and Technology Management) 
■ 著書・論文歴
1. 2017/06 論文  Bitter Taste: An agency agreement in Vietnam goes awry Emerging Markets Case Studies 7(2),pp.1-17 (共著) 
2. 2016/12 論文  Vertical Brand Extension at Vinamilk Vietnam Asian Case Research Journal 20(2),pp.331-350 (共著) 
3. 2015/10 論文  Perception of Corporate Social Responsibility among Devout and Non-Devout Customers in an Islamic Society Asian Journal of Business Ethics 5(2),pp.131-146 (共著) 
4. 2015/10 論文  The Effects of Word-of-Mouth Incentivization on Consumer Brand Attitude Journal of Product & Brand Management 24(7),pp.720-735 (共著) 
5. 2015/06 論文  The effect of nature-based tourism, destination attachment and property ownership on environmental-friendliness of visitors: A study in Thailand Asia Pacific Journal of Tourism Research 20(6),pp.656-679 (共著) 
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■ 研究課題・受託研究・科研費
1. 2018  グローバル・ニッチトップ(GNT)企業の企業横断的育成モデルの構築に関する研究 個人研究 
2. 2017  グローバル・ニッチトップ(GNT)企業の企業横断的育成モデルの構築に関する研究 個人研究 
3. 2016  グローバル・ニッチトップ(GNT)企業の企業横断的育成モデルの構築に関する研究 個人研究 
4. 2015  GNT企業の成長メカニズム分析にもとづくGNT企業育成の制度構築に関する研究 個人研究 
5. 2014  GNT企業の成長メカニズム分析にもとづくGNT企業育成の制度構築に関する研究 個人研究 
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■ 受賞学術賞
1. 2014/03 Emerald Outstanding Reviewer 2014
2. 2001/11 Gunnar Hedlund Award, IIM Stockholm School of Economics
■ 教育上の能力
●作成した教科書、教材
1. 2014/08 Case "Vertical Brand extension at Vinamilk, Vietnam"
2. 2014/02 Case "Branding at Ability Enterprises, Taiwan"
■ ORCID
0000-0003-2759-4825