|
(最終更新日:2025-04-19 07:22:56)
|
■ 学歴
|
■ 研究内容
修士時代は、SALCの言語アドバイジング、自律学習、自己調整学習、学習者と教師の信念等に関して研究をしました。博士課程においては、外国語教員のウェルビーングの向上をテーマに研究をしています。
|
|
■ 現在の専門分野
外国語教育 (キーワード:応用言語学、自己調整学習、自律学習、学習者オートノミー、教師の自律性、言語教師のwell-being)
|
|
■ 著書・論文歴
|
■ 所属学会
|
■ 学会発表
1. |
2019/11/30 |
Fostering Independent Learners: A Classroom-Based Learner Training(JASAL)
|
2. |
2019/05/18 |
Personality Traits That Influence Progress, Presenter: Misato Saunders, The name of academic society(JALT PanSIG)
|
3. |
2018/12/14 |
The Difference of Tendencies between Successful Students and Unsuccessful Students in Studying English at the Self-Access Learning Center (SALC)(JASAL)
|
|
■ 資格・免許
|
■ 教育上の能力
|
■ メールアドレス
|
■ 外部研究者ID
orcID |
https://orcid.org/0009-0009-1644-1277
|
|